<body>
zondag 14 maart 2010

This blog has moved


This blog is now located at http://managementconferentie2009.blogspot.com/.
You will be automatically redirected in 30 seconds, or you may click here.

For feed subscribers, please update your feed subscriptions to
http://managementconferentie2009.blogspot.com/feeds/posts/default.
dinsdag 26 mei 2009

Live verslag top 10 conferentie

Op donderdag 28 mei wordt er in Doorn live verslag gedaan via CoveritLive.
Dat is te volgen via dit weblog of (voor een rustiger beeld) op een aparte pagina

dinsdag 19 mei 2009

Programma TOP 10 Beste Presentaties


Op 28 mei in Doorn worden de 10 beste presentaties van Dé Managementconferentie nog een keer herhaald. Dé kans om de in Noordwijkerhout gemiste workshop nog een keer te volgen.


Klik HIER voor het programma.


Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar, aanmelden op onze website http://www.cviweb.nl/


De TOP 10 vindt plaats in Doorn, in Conferentiecentrum Zonheuvel. Voor de route naar Zonheuvel klik HIER
donderdag 2 april 2009

De 10 beste presentaties opnieuw

Welke presentaties kunt u verwachten op de conferentie in Doorn?

De presentaties, die door de deelnemers het best gewaardeerd werden en opnieuw geprogrammeerd zijn:
  • Netwerken een leuke noodzaak, ook voor het onderwijs
    Lily Stap en Remco van de Beek (Noorderpoortcollege)
  • Het verhaal dat verbindt
    Ferdy Masselink (Pars Fortunae)
  • Plateauplanning: Instrument voor innovatie en verantwoording
    Wilfred Rubens en Leon Simons-Heldens (Gilde Opleidingen)
  • Stress in het klaslokaal - Understand them? First ye got to love them!
    Liliane van Lier en Maarten Kleijne (SARV)
  • Aanval op uitval
    Frans Schatorje, Ruud van den Bos en Abkader Chrifi (ROC Nijmegen en Le-Succes)
  • Het verdelingsvraagstuk in het team tot een spel maken
    Albert-Jan Hoeve, Piet-Jan Kuipers en Aad Oosterhof (DrentheCollege en Artefaction)
  • Sturen niet volgen: Radius Academie, school voor docenten
    Frans Bleumer (Radius College)
  • Young Rivor – out of the box
    Karin Hendrich en Tanja de Jong ( ROC Rivor)
  • Het opzetten van een klantencontactcentrum
    Marleen Wegh (ROC Nijmegen)
  • Netwerken als effectieve samenwerkingsvorm
    Joost de Jongh ( ROC west Brabant)
Deze door deelnemers gekozen 10 beste presentaties worden op 28 mei in conferentiecentrum Zonheuvel te Doorn opnieuw gepresenteerd. Een unieke kans om uw gemiste kans goed te maken.

Ben niet dom maar kom!

10 goede redenen:
1. Omdat je de beste presentaties en presentatoren wilt zien.
2. Omdat je er een teambuildingdag aan vastkoppelt.
3. Omdat je het voor de prijs niet hoeft te laten.
4. Omdat Doorn lekker centraal ligt.
5. Omdat Annemarie, Addy, Ellen, Kimmely en Willem er ook zijn.
6. Omdat je naast de presentatoren heel veel anderen ontmoet met dezelfde passie en interesses.
7. Omdat je dan die collega kan meenemen die Noordwijkerhout gemist heeft maar er vlgs jou
wel had moeten zijn.
8. Omdat je de volgende keer zelf bij de beste 10 wilt horen en alvast wilt leren hoe dat moet.
9. Omdat je naar aanleiding van die presentaties in contact kunt komen met mensen die voor dezelfde
uitdaging staan.
10. Omdat je nu nog precies tijd genoeg hebt die nieuwe ideeën voor het komend schooljaar uit te werken.

Programma (voorlopig en onder voorbehoud)
donderdag 28 mei 2009
09.15 - 10.15 uur workshop 1, 7 en 3
10.30 - 11.30 uur workshop 2, 8 en 4
11.45 - 12.45 uur workshop 3, 9 en 5
12.45 - 13.45 uur lunch
14.00 - 15.00 uur workshop 4, 10 en 6
15.15 - 16.15 uur workshop 5, 1 en 7
16.30 - 17.30 uur workshop 6, 2 en 8

Kijk voor meer informatie op de website van het Consortium voor Innovatie
woensdag 1 april 2009

Passie voor Horeca

Tijdens de voorlaatste workshopronde tijdens dé Managementconferentie: Netwerken vertelde Johan Lapidaire van SVH wat de sociale partners in de horeca het onderwijs allemaal te bieden hebben aan het onderwijs. Dat zijn namelijk een heleboel gratis digitale zaken. Hier kan het onderwijs zijn voordeel mee doen. Het hoofdbestanddeel is Passie voor Horeca: databases vol digitaal leermateriaal voor de horeca. Zowel voor werkenden als lerenden voor horeca. Met de kwalificatiedossiers als basis is er voor een groot aantal opleidingen digitaal materiaal beschikbaar: films, bronnen en pdf’s. De gefilmde activiteiten zijn afgeleid van de kerntaken en werkprocessen uit de kwalificatiedossiers. Een bron geeft in de regel een beschrijving van diezelfde activiteit. Een bron is geschikt om zowel vanaf het scherm als vanaf een print te lezen. Tot slot de pdf’s: dat zijn digitale versies van de papieren uitgaven voor de betreffende opleidingen, die SVH sinds jaar en dag heeft uitgegeven.

Naast een kennisdatabase omvat Passie voor Horeca ook een arrangeertool, waarmee een gebruiker zelf leerarrangementen kan samenstellen en publiceren; met materialen uit Passie voor Horeca, maar ook met eigen digitale materialen. Op deze wijze meent SVH het horecaberoepsonderwijs optimaal te faciliteren met kennis zonder in de onderwijskundige of didactische verantwoordelijkheid van de school in te breken. Gebruik van Passie voor Horeca is betaald door de sociale partners in de horeca en door iedereen vrij te gebruiken. Direct even een kijkje nemen? Ga naar passie.horeca.nl en zie hoe e.e.a. werkt.

Daarnaast is tijdens de workshop kort aandacht besteed aan ander digitaal beschikbaar materiaal van SVH. Op de site www.horeca.nl zijn allerlei (veelal gratis) zaken te vinden: een horecagame, een ondernemerstest, een geschiktheidstest voor keuken en bediening, een gastvrijheidstest, een roosterplanner. Te veel om op te noemen.

Heeft u de workshop gemist? Via deze presentatie kunt u alles alsnog te weten komen en er uw voordeel mee doen.

Labels:

kwaliteitshandvesten en servicenormen in het onderwijs

ROC Aventus werkt sinds het begin van dit schooljaar met zogenaamde kwaliteitshandvesten. Een dergelijk handvest bevat een beperkt aantal goed gecommuniceerde servicenormen die door de student erg belangrijk gevonden worden. De focus is dus op de klant, de cursist gericht. Het betreft eenzijdige beloften die gedaan worden door de opleiding. We kennen die beloften uit het bedrijfsleven (NS, Supermarkt, maar nog niet in het onderwijs. Bij het niet nakomen van de beloften ontvangt de student een compensatie.

Willem de Ridder en Ton van Vught zaten met deze presentatie in de 7e ronde en trokken minder belangstellenden dan waar ze op gehoopt hadden.

daarom hier alsnog een link naar de presentatie zodat u hem rustig (nog eens) kunt bekijken:
Kwaliteitshandvesten en servicenormen in het onderwijs
dinsdag 31 maart 2009

WEB 3.0 learning: Probleem of oplossing?

Tegenwoordig kan met een simpele druk op de knop de gehele wereld realtime deelgenoot zijn van ervaringen opgedaan aan de andere kant van de wereld. Zonder tussenkomst van dure, tijdrovende technieken; zoals hosting, media servers, netwerken, elo’s, dure camera’s en filmploegen. Dit proces zien we ook in het onderwijs. Het is nu zo dat elke student en elke docent in staat is om op een eenvoudige en gestructureerde wijze realtime zijn of haar leren leren zelf te realiseren, waarbij gebruik wordt gemaakt van mobieltjes, i-phones en/of digitale fotocamera’s. En erger, binnen enkele seconden over de hele wereld te delen met anderen. Een way of life voor veel van onze studenten maar wel met ernstige gevolgen voor uw organisatie! Of, toch niet?

In deze workshop hebben we dan ook getracht, middels een discussie aan de hand van de brainteasers in de powerpoint presentatie en een enquête, een antwoord te vinden op de vele vragen die altijd opkomen bij de inzet van ict of tegenwoordig WEB 3.0 learning in onderwijsorganisatie.

Belangstellenden kunnen daarom de powerpoint en de uitslag van de enquête downloaden. Heeft u nog vragen neem dan gerust contact met mij op.

Toon Rekkers
e-mail: t.rekkers@kw1c.nl

Verdwenen jas

Na zo’n succesvolle conferentie ga je toch op enig moment naar huis. Wat een afknapper als dan blijkt dat je jas verdwenen is! Ik had hem niet in de bewaakte garderobe gehangen, want ik ben nog steeds te goed van vertrouwen. Zo denk ik ook nog steeds: misschien heeft iemand per ongeluk de verkeerde jas meegenomen. Vandaar dit berichtje: als je inmiddels gemerkt hebt, dat je met de verkeerde jas en sjaal bent thuisgekomen, bel me dan even op: 06-29547325.

Signalement: zwarte wollen jas, tamelijk nieuw, maat 40, ¾ model, met capuchon, zonder ceintuur (want die ligt nog thuis). In de mouw van de jas zat een veelkleurige sjaal, die ik van mijn dochter heb gekregen.
Mocht iemand de jas gevonden hebben, dan graag even een telefoontje.

Alvast bedankt,
Annemieke Zevenhuijzen
maandag 30 maart 2009

Presentatie Contentcatalogus Ontwikkelcentrum

Het groenonderwijs en bedrijfsleven maakt volop gebruik van de Educatieve Contentcatalogus (ECC), een database, rijk gevuld met educatieve content. De ECC is een goed voorbeeld van hoe samengewerkt wordt in de beroepskolom met als doel kennisdoorstroom. Het is een produkt van, voor en door groene scholen.
Naast deze groene versie is er de Contentcatalogus. Netwerken van scholen, verenigd in communities, maken hier gebruik van: ze ontsluiten en beheren zelf ontwikkeld lesmateriaal. De Stichting Het Ontwikkelcentrum biedt, op basis van haar groene expertise, hierbij ondersteuning.
Deze presentatie vertelt het verhaal achter de contentcatalogi: De samenwerking in de goed georganiseerde groene kolom is een goed voorbeeld voor andere ketens.
Presentatie Contentcatalogus Ontwikkelcentrum

vraag info over deze reis
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing items in a set called Netwerken. Make your own badge here.