Prangende vragen
De eindsessie wordt zoals reeds aangekondigd iets heel bijzonders.
We hebben u als deelnemer er wel voor nodig en in die zin kunt u bijdragen aan het succes.
Graag willen we namelijk input in de vorm van:
"welke prangende vragen of thema’s zouden nog aan bod moeten komen?"
Heeft u daar nu al een antwoord op, dan kunt dat geven in de vorm van een reactie op dit bericht.
We hebben u als deelnemer er wel voor nodig en in die zin kunt u bijdragen aan het succes.
Graag willen we namelijk input in de vorm van:
"welke prangende vragen of thema’s zouden nog aan bod moeten komen?"
Heeft u daar nu al een antwoord op, dan kunt dat geven in de vorm van een reactie op dit bericht.
Onderwijs is hot. Veel deugt er niet. Het Nieuwe Leren of Competentiegericht onderwijs is te moeilijk voor de docenten en de leerlingen.
We experimenteren teveel. Vernieuwingen of verbeteringen?
Teveel vroegtijdige uitval, "drop outs" te weinig diploma's en te weinig kwaliteit.
Terug naar de roots laat de docenten maar weer beslissen zij weten wel hoe het moet.
Maar hoe moet het dan? Hoe waardeer je de leerlingen en de wereld waarin zij vandaag leven?
Kan kennisoverdracht alleen waardevol zijn met één orerende leraar en een 'luisterende' klas?
Zorg voor een wijze mix van onderwijs, ICT ondersteunde lessen, sluit aan op de belevingswereld van de moderne leerling, maak gebruik van hun leergierigheid. Ook van gamen leer je, verhoog je je hersenactiviteit.
En zorg dat er weer een vangnet komt. Een overheid die niet kan garanderen dat het onderwijs ideaal is moet een 2e weg of tweede kans organiseren.
Schrap het WEB artikel, dankzij D66, waar educatie aan de gemeenten wordt overgelaten. Onderwijs is voor professionals en leerlingen hebben recht op een herkansing.
Manage weer onderwijs en schep de juiste randvoorwaarden, waarbinnen dat onderwijs gegeven kan worden. School docenten na maak de uren uit de taakomvang eindelijk eens vol.
Een reactie plaatsen
<< Startpagina