myCampus - live. learn. work. play.
Drie instituten vertellen over hoe ze een portal inzetten voor hun studenten. Men gelooft erin dat een portal het gevoel van 'erbij horen' versterkt. Men wil graag alle mensen betrekken in een sociale structuur omdat men gelooft dat dat retentie bevordert.
Wat men hier in dit voorbeeld in een portal onderbrengt, lijkt heel erg op hoe wij het zien en (willen/gaan) doen
-single sign on vanuit de portal naar andere applicaties quick launch direct naar waar je wilt zijn
-alles bijelkaar brengen op 1 plek
-Aankondigingen en nieuws baseren op doelgroepen
-Toegang bieden aan medewerkers, studenten, alumni, ouders
-het is geen vervanging voor Blackboard of het deelnemersadministratiesysteem, het is aanvullend. Het brengt alles bijelkaar.
-de website is dan meer voor pr en de portal voor interne doelgroepen.
Doelgroepen
Er wordt met doelgroepen gewerkt (man/vrouw, grad/undergrad): boodschappen speciaal gericht op berichten. ten minste 1 boodschap voor iedereen per dag. De portal is met name op studenten gericht. Bij ons zou ook de betrokkenheid van docenten erg belangrijk zijn. Daar wordt hier niet over gesproken.
Alumni
Albany State doet veel voor en met alumni. Men probeert deze ook te betrekken bij de school van vandaag. Ze kunnen daar bijvoorbeeld mensen opzoeken, maar er is ook een banenbank. (oud)Studenten vinden het ook leuk om te zien welke oud studenten er succesvol zijn.
Google Analytics
Het is belangrijk om te weten wie de portal gebruikt en welke pagina's worden bezocht. Het is nog belangrijker om te weten welke mensen het niet gebruiken. Om te zien welke pagina's worden gebruikt, zet men google analytics in.
We believe that social networking tools get people engaged & involved. - ik kan niet wachten tot onze portal live is!
Maaike
Een reactie plaatsen
<< Startpagina